diumenge, de gener 29, 2006

1ª Trobada d'entitats d'Amposta (i 2)

El passat dissabte es va celebrar (hi vaig participar representant l'associació cultural Les Set Piques) la 1ª Trobada d'Entitats d'Amposta. Tot i que inicialment s'havia previst de fer-se al Casal, com que l'auditori d'aquesta remodelada instal·lació municipal encara no està acabat, es van haver de fer alguns actes a La Fila (presentació, esmorzar, dinar, conclusions i debat). Després de la presentació vam anar al Casal per fer els grups de treball (iniciativa social i gent gran; esports; infantils juvenils i educatives; cultural i associacions de veïns). Tot i que en una entrada en el meu bloc mostrava la meva preocupació per la participació, he de dir anava errat perquè la participació va ser elevada (molt elevada), de fet només es van advertir algunes absències d'entitats força importants de la ciutat (no se si perquè són d'un altre planeta, perquè no els va arribar la convocatòria, ...), però sense elles (sense els seus representants) igual ens en vam sortir.

A jutjar pel que va passar durant tota la jornada i pels comentaris dels participants, tècnics i polítics, la jornada va ser molt efectiva, tant pels contactes i coneixences que es van poder fer (molts no ens coneixíem entre nosaltres mateixos), com pels debats en els grups de treball, les conclusions que se'n van treure i algunes respostes a aquestes que es van donar allí mateix.

Les conclusions més importants del grup de cultura, en el que jo vaig participar, van ser: Actualitzar la base de dades de les entitats ampostines (una altra de les meves preocupacions abans d'anar a la Trobada), la necessitat de tenir un espai comú i polivalent per realitzar activitats (aquí tots els grups vam coincidir, dient-li hotel d'entitats, centre cívic, etc.), disposar d'un "catàleg de recursos" per saber on es pot demanar, aconseguir, llogar o comprar algun element que pugui fer falta a una associació (un projector, una pantalla, una taula, cadires, equip de so, etc. etc.), la decisió de crear una coordinadora d'entitats culturals, tenir informació sobre ajuts i subvencions (també vam coincidir amb la resta de grups) i coordinar calendaris d'activitats. Altres grups van demanar una major participació en projectes urbanístics, millor neteja i manteniment en instal·lacions, personal tècnic, campanyes de voluntariat i motivació, major difusió de les activitats, etc. Un altre punt de coincidència entre tots els participants (entitats, tècnics i polítics) va ser que "aquesta trobada s'ha de repetir!!".

Del torn de debat, a part d'exposar cadascú opinions i comentaris (jo mateix vaig "queixar-me" per la no-presència d'algunes entitats, i vaig demanar la implicació dels presents en les activitats de les altres associacions i no només en les nostres pròpies), es va preguntar a l'alcalde sobre l'hotel d'entitats o centre cívic. Roig va respondre que "un únic local per a totes les entitats (40 o 50) era molt difícil de tenir, però en uns mesos s'habilitarien diferents locals (baixos Casetes dels Mestres, baixos de l'antiga central d'aigües, cases de la plaça del Castell i el Casal) per a que les entitats que encara no en tenen pugin tenir allí la seva seu social" (això ha sortit en els mitjans en paper i electrònics d'aquesta setmana i al ple de l'Ajuntament de dilluns).

Ara ens toca treballar a tots:

1. els tècnics recollint les conclusions i buscant solucions,
2. solucions que també han de trobar els polítics i que han d'aplicar, i
3. les entitats hem pencar per aconseguir les conclusions a les que nosaltres mateixos vam arribar.